Thursday, November 25, 2010

BEAUTIFUL DAY (Krissada Tipchaimeta, A+++++)

THAI FILMS SEEN ON JULY 27

1.BEAUTIFUL DAY (Krissada Tipchaimeta, A+)
รักวันธรรมดา_ กฤษฎา ทิพย์ชัยเมธา 18

I don't really understand this film in my first viewing , but I like its ending very much. It gives me a very good feeling.

2.THE STORY ABOUT YOU AND ME (2010, Alwa Ritsila, A+)
รักของเรา อัลวา ริตศิลา 30
http://celinejulie.blogspot.com/2010/08/story-about-you-and-me-2010-alwa.html

3.AFTER THE WIND (2009, Tulapop Saenjaroen, A+)
รอลม ตุลพบ แสนเจริญ 19
I like the scene in which the twins stare at the sky. It makes me feel the power of something which is beyond "story", "plot", "characters", or "what is visible". It makes me feel something invisible, something which is beyond the frame or the image on the screen.

4.BAD-GOOD, 2013 (2010, Viroj Suttisima, A+)
เรวดี, 2013 วิโรจน์ สุทธิสีมา 13
I like the political aspect of this film very much. It is very brave.

5.FIRST LOVE FIRST LAST (2009, Wachara Kanha, A+)
รักเธอครั้งแรกรักเขาครั้งสุดท้าย วชร กัณหา 14
Normally I don't like romantic films, but this film is an exception, because it really surprises me at the end. This is a romantic film in which the hero and the heroine never meet each other.

6.THE MOTORCYCLE (2010, Anupong Aramboot, A+)
รถมอไซด์...มาหานะเธอ อนุพงษ์ อร่ามบุตร 10
The bottom scene is one of the classic scenes this year.

7.SAFE ZONE (2010, Chakorn Chaiprecha, A+)
ระยะปลอดภัย ชาคร ไชยปรีชา 10
I like the political aspects of this film very much, especially the mentioning of the case of Thanakorn Piyapoldirek, who was shot dead at a balcony of a condominium.
http://www.bangkokpost.com/news/investigation/39089/in-the-wrong-place-at-the-wrong-time
http://celinejulie.blogspot.com/2010/05/rip-to-kumpan-bazoos-friend-who-was.html

8.STORYTELLING (2010, Sompot Chidgasornpongse, A+)
เรื่องเล่า สมพจน์ ชิตเกษรพงศ์ 5
I don't think I understand the intention of the director in my first viewing of this film, but that is what makes this film interesting. In this film, a man tells a short story to a woman, while we see some seemingly unimportant activities of them. What should I focus in this film? The story being told? Their relationship? The connection between the story and their relationship? Their small gestures?

9.THE CIRCLE (2010, Alongkot Duangruksa, A+)
รัก 360 องศา อลงกต ด้วงรักษา 18
I like the art direction of this film, and its story makes me think about my life, my friends' lives, and the fact that we should be happy to see the guy we love get married to a woman.

10.RELEASE (2010, Wacharapol Saisongkroh, A+)
ระบาย วัชรพล สายสงเคราะห์ 6
Some of Wacharapol's films have the same weakness—they are didactic. This film is also didactic, but I like it very much, because its message is very surprising. I couldn't guess its message during the first few minutes of this film. I also wonder if the message of this film can be interpreted in a sexual way or not.

11.COMBINATION (2010, Manasak Khlongchainan, A+)
รวมร่าง มนศักดิ์ คล่องชัยนันต์ 3

I like the idea of this film—its splitting screens show the upper half of a foreign man and the lower half of a Thai woman, but I'm not sure about the attitude of this film. I totally support the marriages between foreigners and Thais, but I'm not sure if this film shares my attitude or not.

12.SAVE THE TIME (2009, Suthin Kongkoed, A+)
รักษากาล สุทิน กองเกิด 9

13.MOVIE RENTAL SHOP (2010, Attaron Bayan + Nutkemjira Suksawat, A+/A)
ร้านเช่าหนัง อรรถรณ บาหยัน และ ณัฐเขมจิรา สุขสวัสดิ์ 30

14.LOVE HIDDEN (2010, Panitarn Boontarig, A+/A)
รักนี้ที่ซ่อนไว้ ปณิธาน บุณฑริก 14

15.THE CONSEQUENCE (2010, Sinaporn Sripatoomvaraporn, A)
รอยเเผลในใจ สินาภรณ์ ศรีปทุมวราภรณ์ 13

16.BANGKOK STORY (2009, Chatree Nuelaimek, A)
เรื่องเล่าจากบางกอก ชาตรี นวลเอี่ยมเอก 21

17.RANGSIT (2010, Kittika Boonmachai, A)
รังสิต กิตติกา บุญมาไชย 4

18.BIZARRE LOVE VOODOO (2009, Passanan Romviras, animation, A)
รักมหัศจรรย์ของวูดู ภัสนนันท์ โรมวิลาศ 4

19.UNQUELITY (2010, Wacharapol Saisongkroh, A/A-)
รักไม่เท่ากัน วัชรพล สายสงเคราะห์ 5

I think this film is too straightforward in telling its story or sending its message. Maybe it would work better if the film is longer, so that the characters in this film can have time to breathe or do other things which can make them look more "human", instead of just being "an instrument to send the message".

20.CITIZEN TRAIN (2009, Authawut Boonyuang + Kakanang Gohnoi, documentary, A-)
รถไฟฟ้าประชาชน อรรถวุฒิ บุญยวง ,คัดนางค์ เกาะน้อย 7

I couldn't understand what the interviewees are saying in this film. I think this film may have a sound problem, which can be corrected by adding subtitles.

21.LEGO (2010, Lalilthip Meateerattanapaisan, A-)
เรโก้ ลลิลทิพย์ เมธีรัตนไพศาล 3

22.YOU ARE NOT ALONE (2010, Nawapooh Sae-tang, A-)
เราคนไทยจะเดินหน้าต่อไปเป็นเพื่อนคุณ นวภู แซ่ตั้ง 3

23.LOVE IN SPACE (2010, Narong Seprakhon, B+)
รักคั่นมิติ ณรงค์ เสประโคน 12

24.LOST (2010, Somporn Inaon, B+)
รักรำลึก สมพร อินอ่อน 10

No comments: